conny-stays-home.reismee.nl

BRUUNE BONENSOEP

Piet is de tuinmeubels aan het schoonspuiten, want de lente dendert eraan. De zon schijnt, het stormt eens niet. De bbq staat buiten (om plaats te maken voor de nieuwe badkamerspullen en tegels, waar wij deze maand aan willen beginnen). De vijver staat vol, het grondwaterpeil is weer goed. 3 weken geleden een weekendje London geboekt voor mijn verjaardag met een leuke show erbij (Tina Turner Story).  En nu ineens... staat hier het leven ook stil. 

Vanmorgen lekker eindje gaan fietsen op de dijk, en dan kijk je om je heen naar de vogels, een superblij konijntje dat in het veld huppelt en dan dan denk je: How Bizar! Want het voelt onwerkelijk dat het werkelijk waar is en niet een soort van horror scenario film is met straks een aftiteling.  Maar het is waar. Al in januari had ik er een onbestemd naar gevoel bij toen een kennis van mij uit China mij een en ander stuurde nog voordat de mensen in witte pakken desinfectie spuitend door de straten van Wuhan liepen.  En nu bij mijn vrienden in Amerika, bij mijn vrienden in zoveel landen en hier bij ons. De wereld is een notendop.

Ik had zelf al het besluit genomen zo’n anderhalve week geleden, om bepaalde plekken even te mijden. Fitnesscenter en zo. Ik heb hier thuis een hometrainer en een roeimachine staan. En naar de fitness ging ik meer voor de gezelligheid. Maar even niet dus. Hopelijk gaat de weerlentetrend zich doorzetten, want dan kan ik in ieder geval naar buiten. Ik denk dat dat heel belangrijk is. Verder had ik ook al de kasten lekker aangevuld met slimme spullen zodat we qua schoonmaken en eten even doorkunnen indien nodig. Bekijk wel per dag of ik  naar de supermarkt kan of niet  met name afhankelijk van je eigen gezondheid denk ik zodat je anderen niet aansteekt.

Ja, zoveel vrienden hebben in zoveel landen is Super maar betekent ook dat als je - zoals ik - redelijk aktief bent op social media je van alle kanten berichten hierover krijgt, die een kijkje geven in de persoonlijke dingen in deze zaak. Voor officieel nieuws luister ik naar NL nieuws, CNN, MSNBC, diverse podcasts en ik volg een groot aantal mensen op Twitter die ik de moeite waard denk en die mij in ieder geval het idee geven dat ik zoveel mogelijk betrouwbare info heb van verschillende kanten, zodat ik daarop mijn beslissingen kan baseren, voor zover dat binnen mijn eigen controle valt. Voor de rest ben je afhankelijk  van je regeringen en je medemensen. 

Wat voor mij in ieder geval ook goed en belangrijk is is het kontakt met anderen. Dus ik doe mijn best om in kontakt te blijven met vrienden in binnen- en buitenland via Whatsapp, Facebook, Marco Polo, Instagram, Tik Tok, Email, Telefoon.  Ja, ja jonkies, hier zit toch wel ff een Woke OK Boomer    Verder gezond eten, de hygiene in acht nemen (deed ik al dat handen wassen — Jeu denk ik dan steeds... wie dan niet? Alhoewel gisteren reed ik van huis naar town Steenbergen en toen stond er op het fietspad een man en plein publiek en helemaal niet beschut openbaar te toiletten. Dat Doe Je Toch Niet!!??) Enniewee: dus hygiene, grote bijeenkomsten mijden en verder is het buiten mijn invloedsfeer.  Al die vrienden dus, die voelen zich allemaal hetzelfde als wij. En dat is verschrikkelijk maar ook een steun.  Vaak sturen ze ook dingen door waardoor je een beeld krijgt hoe het bij hen is. Daniel Ou Yang bijvoorbeeld; die ik ken uit de US. Oorspronkelijk komt hij uit China - Wuhan, hij studeert nu in Canada en hij was in januari op familie bezoek in Wuhan. Hij is nu weer terug in Canada. Die stuurde al dingen voor je er hier iets van zag. China lijkt op pad naar herstel en minder cases. Maar, daar ontkom je er niet aan om te doen wat de regering van je eist (misschien goed in dit geval?). Vriend in Italie die week geleden een waarschuwing stuurde naar al zijn vrienden.  En nu vandaag een video stuurt van zingende mensen op balkons. Kippenvel.  Mijn yoga crowd zowel hier als in de US, die er allemaal op hun eigen manier mee bezig zijn. Yoga is een eenlingding dat je allemaal op je eigen manier beoefend maar toch het best gaat met andere mensen samen.  Tja. Nou heb ik zelf het afgelopen jaar, omdat de toegankelijkheid en hoeveelheid lessen hier wat beperkter is, mezelf wel aangeleerd om mijn matje op de keukenvloer te leggen en via het internet en luisterlessen toch de dagelijkse portie yoga te krijgen. Je mot wat. Nu ben ik blij dat ik die routine erin heb zitten.

Holly uit Hawaii die vroeger in CA woonde en mijn essential oils guru is, draagt daarin weer een steentje bij. Ze is de afgelopen maanden wildlife gids geweest in Alaska. Topmens! Ze wou nog langskomen hier deze lente, gaat het niet worden dus. 

Ty mijn yoga teach uit Rancho; doet nu soort van gratis therapy sessies op social media. Met slimme dingen en diepe nadenkers. Als je wilt stuur ik je de link. Mijn yoga teach hier Laura, stuurde vandaag ook zoiets de wereld in. Ty heeft een trip geboekt in juni naar Paris en Amsterdam. We hadden samen al plannen gemaakt...we zullen zien.

Twee vrienden uit CA die op een Europe cruise zouden gaan in mei...

Vriendin in Claremont; haar zoon gaat trouwen in Italy in Augustus.  Dat is/was de planning.

Kijk, praktische dingen doen we zoals we moeten (en ik neem zelf een trapje extra dan de regering voorschrijft),  maar de dingen zoals hierboven beschreven gaan over de emotie en dat is ook heel belangrijk. Anders wordt je hardstikke gek. Dus ik heb mijn eigen lijstje weer eens gemaakt. Dit is het:

1. Erken angst

2. Laat gevoel toe (Ik ben bang = okay)

3. Adem in - Adem uit (Hou uitademing iets langer aan)

4. Praat positief met jezelf 

5. Blijf bezig, sport, ga naar buiten 

6. Vind de humor in dingen .

Mij helpt het en meer kan ik er ook niet van maken. 

Wij hadden buiten London verder nog geen reisplannen gemaakt vanwege die badkamer dus. En das nou natuurlijk wel goed.  Want je kunt nergens naartoe en je geld krijg je waarschijnlijk ook niet terug. Alleen Londen dus en ik vrees met grote vreze dat dat ook verloren geld is. En mijn deel dat ik betaald heb voor het huren van een sta-caravan op Kijkduin om in te verblijven tijdens de Invictus Games. (Ik ben vrijwilliger daar). Het is nog niet gecancelled (9-16 mei). Edoch ook hier vrees ik met grote vreze.

Die stacaravan daar zit ik in doordat iemand in de Invictus FB groep dit de wereld ingooide. Ik zei daar meteen ja op, want de locatie van de games is beetje krap qua parkeren en OV nemen vanaf de dijk gaat het niet worden.  2 weken geleden op 29 februari, kwamen de 5 dames waarmee ik die caravan mee deel, hier bij ons op de Vlietdijk op de lunch. Was mijn idee.  We “kenden” elkaar alleen van FB en een WA groep. En het leek ons toch wel leuk om even live kennis te maken voordat we met z’n allen samen zouden slapen (3 kamers met elk 2 bedden). Een andere Conny was de regelaar.  Leuk ook een Conny met een Y. Hier kom je ze weer tegen   ,  Een leuke groep meiden.  Zelfde insteek natuurlijk, dat helpt. We hadden een genoeglijke middag. 1 was er niet want die was ziek, daar had Piet baat bij want daardoor kon hij mee-eten aan tafel (Ik heb 6 eetkamer stoelen). Anders had ie aan de keukentafel gemoeten.   We zullen zien waar we in mei zijn met z‘n allen. 

Daarom heb ik nu besloten te gaan bloggen. Ook als niemand het leest. Lekker om de zooi van me af te schrijven. 

Mijn wekelijkse Spaanse les is Dordrecht met Nay is ook naar via het Internet gegaan. Van de week voor het eerst via Facetime. Normaliter is ie in Uitspanning de Post in Dordrecht. Supergezellige plek, lekker eten ook. Altijd stampvol en een plek waar iedereen die van of naar de trein komt een bakkie komt doen.  veel zakenmensen en mensen zoals Nay en ik, die daar 2 uur Spaans doen. Hardstikke gezellig, maar nou ook ff niet de slimste plek om naartoe te gaan. Dus dan maar zo aan de keukentafel met zelfgemaakte gember- of muntthee erbij.

Spaans is leuk. Ik bak nog steeds niks van de Jerundio. Maar ik geef niet op. 

Tavo trouwens, die ik ken uit Puebla Mexico, meldde  vanmorgen dat Mexico de grens met de US gaat sluiten. T’is galgenhumor maar dat vind ik dan wel weer een soort van karma voor die eikel van een trump met z’n muur. 

Ik ben geen socioloog maar het is heel interessant om het gedrag van de maatschappij te observeren (Uitspraak Nay).  

Inderdaad! Wat die obsessie is van iedereen met WC papier ga ik niet snappen. Nieda stuurde me van de week een video genomen bij de Costco. Weet je nog: shop zo groot als heel Steenbergen. Tig mensen voor de deur met hun karretje en geen ROL meer te krijgen? Dat is toch wat? Ik heb ook boodschappen gedaan maar met mate en met de nadruk op lekkere zaken en een bos bloemen. Als ik in quarantaine moet dan maar in stijl. Eigenlijk ben ik dus nu blij dat ik hier zit, want de US gaat echt weer zoals vanouds over de top. Maar... het weer blijft beter daar... (Merk ik ook vandaag dat als de zon schijnt je er toch weer wat positiever instaat. Af en toe komt de paniek wel omhoog hoor. Vorige week had ik zelf een gevalletje doorgeslagen, maar daar hebben vrienden mij uitgetrokken en ik op mijn beurt (hopelijk) ook weer iemand. In deze toestand heb ik 2 flessen alcohol schoonmaakspul gekocht bij BOL, die kwamen gisteren aan. Nou... je moet eerst een pak aan, een veiligheidsbril en als je kat ernaar kijkt valt tie om. Middel erger dan de kwaal, dus dat staat nu in de schuur   )

Nou mensen, ik hou d’r eens mee op voor vandaag. Zometeen een toastje met pate uit den Bels. Anekdote: Piet krijgt van DSV Belgie (iedere werknemer daar) waardebonnen voor de supermarkt. Das fijn want ze hebben daar lekker spul. Nou moeten die bonnen voor een bepaalde tijd gebruikt. En dat was ongeveer nu. Dus wij dachten laat ons van de nood een deugd maken en voorraadje Bels in slaan. Piet dacht in termen van Bruine Bonensoep en aardappels. Ik zeg: Ben je betoetert? Ik denk aan pate, franse kaas, uiensoep, belse bonbons en zo. 

Het is een mix geworden maar geen! BRUUNE BONENSOEP   

LIEVE MENSEN, HOU JE HAAKS, KEEP IN TOUCH, LOVE YOU!   



Reacties

Reacties

Anke

Goed bezig Conny
.... enne er is maar 1 iemand die DE lekkurste Bruune Bonensoep maakt en dat is Piet zijn moeder... of bezoeken jullie die niet meer-:)

Helen

Veel succes met de badkamer. Leuk doel voor de komende tijd. Het was inderdaad wat leger in de vakken bij de Appie vanmorgen. Waar ik Piet tegenkwam. Ik ben iet van het hamsteren, maar heb standaard altijd wat op voorraad staan. Handig als je uit je werk komt en geen zin meer in de boodschappen doen hebt.
Kot allemaal weer goed als we allemaal een beetje opletten en wat vaker de handen wassen. Gen knuffel maar? Namaste

Cisca

Leuk meid dat je weer blogt!! Jij kan het heerlijk verwoorden!! Of het nou leuk of minder leuk nieuws is, je maakt er een 'feest' van!

Xxx

Geoffrey

Leuk om te lezen, en mensen laten we vooral niet doorslaan, gewoon gezond verstand gebruiken, de kus en knuffel maar op afstand en tegoed houden voor de tijd dat dit alles weer is over gewaaid en deze dan dubbel zo dik uitvoeren ??!

Irma

Hoi lieve Conny ik was effe verbaasd dat ik een mail in mijn inbox had van jou blog ......
Maar natuurlijk dat is jouw manier om hiermee om te gaan. Schrijf het van je af, als jou dat een goed gevoel geeft : go on !
Doeiii en groetjes vooral voor Conny natuurlijk maar ook voor de gezamenlijke vriendinnen en vrienden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!