conny-stays-home.reismee.nl

NIET NORMAAL!


Als er dus iets is wat ik kan, is het on-line bestellen. Heb in de US onze hele huisraad voor het appartement zo bij elkaar verkregen via Amazon.com en dat soort bedrijven. Ik Ben Hier Goed In. Ik ben ook al sinds wij terug vaste fanklant van BOL.com en - zoals Piet altijd zegt - de rode loper ligt uit naar onze voordeur, dat was zo in de US en dat is zo hier. Ik geloof in dit soort bedrijven voor bulkspul. Ik geloof in kleine locale zelfstandigen voor al het andere. Zoals bloemen, vlees, groenten en dat soort zaken.

Ik dacht vandaag laat ik nou ook maar eens op AH.NL kijken of ze hier bezorgen op dn Diek. Jawel, dat doen ze wel maar hun bezorgschema zit vol voor de aankomende 2 weken. Dat gaat het dus niet worden. Wat ik wel gedaan heb net is echt ruim kattenvoer besteld en dat Purina kattensoepspul waar Rocky gek op is. Elke dag tussen de middag krijgt hij een half zakje van die soep met zijn homeopatische druppeltjes. Het is de highlight van zijn dag. Die druppeltjes daar zijn we mee begonnen omdat hij een resistent parasietje in zijn darmpjes heeft - al vanaf dat ik hem vond op het fietspad in Rancho 3 weekjes oud - en dat parasietje blijft door die druppeltjes onder controle. Dus Rock is onder de pannen qua voer voor een paar maanden. En aangezien wij beetje op elkaar aangewezen zijn hier is dat wel erg belangrijk. En internet. Thank God! voor internet. Dat hier overigens niet bijster jofelnootje werkt als we tegelijk op de computer zitten, want dat kan de verbinding niet aan. Dan valt de muziek (Sonos) uit of de TV. Er ligt al ik weet niet hoelang een groene kabel naast de deur die nog het huis ingeschoten moet worden zodat wij ook glasvezel internet kwaliteit hebben. Ze zeiden “ Voor de kerst” , maar niet welk jaar…

Hoe gaat het thuiswerken mensen? En het thuis lesgeven? Ik hoor van veel mensen verhalen hierover. Uit binnen- en buitenland. Veel drama maar soms ookerg leuke. Vrienden van ons in the Bay Area (San Francisco), hebben allebei een drukke baan, 2 kids 4 en 6 jaar oud, een 3 kamerappartement en normaliter full time kinderopvang… Die zitten nu met z’n vieren thuis, Pa en ma moeten doorwerken met de nodige telefonische vergaderingen en Skype en zo. De kinderen zijn van die leuke actieve. Je hebt een beeld. Nou hebben ze daar een denkbeeldige assistente verzonnen, die ze van alles de schuld geven en/of als ze irritaties kwijt moeten. Zo van:

“Cheryl, kun jij de vuile koffiebekers ALSJEBLIEFT! in de vaatwasser zetten?!”

Over vaatwassers gesproken. Wij hebben een nieuwe. Piet heeft hem zelf geïnstalleerd, want er werd natuurlijk maar tot 5 m van de voordeur geleverd. Oude hadden we er al uitgehaald en die hebben ze meegenomen. Hij doet het Toppie en heeft zo’n lampje dat op de grond schijnt, kun je zien waar hij mee bezig is in het programma en hoe lang het nog duurt. Magisch! Oh Brave New World! Vooral Rocky is hier gecharmeerd van. Met name als het lichtborsteltje heen en weer beweegt op de tegels zit hij vol verbazing te kijken.

Het is weer iets om je bezig te houden. Wat mij trouwens aardig lukt. Gelukkig heb ik een hometrainer en een roeimachine. Ik begin elke dag met internet yoga en sport. Liefst buiten, aangezien ik hier toch geen kip tegenkom (Wel veel ganzen, eenden en konijnen met de lente in hun bol). Ik mis wel mensen. Maar weer leuk; mijn yoga club in Bergen op Zoom - SOHAM is begonnen met yoga internet lessen. Zaterdag de eerste gehad, paar kleine technische kinkjes, maar die zijn volgende week wel opgelost. Super leuk! En je kunt iedereen zien (We gebruiken ZOOM - gratis App - mijn US yogi vrienden gebruiken dat ook en nodigen mij ook uit. Heb 1 x meegedaan met de les van Tex Campos van de week. Maar 3 uur ’s nachts gaat het toch niet regulier worden zeg maar).

Verder mijn paasworkshop teakhouten blok thuis gemaakt. Jolanda Backer van Jolanda’s Boeket in Steenbergen organiseert altijd veel workshops gedurende het jaar. En natuurlijk ook met voor Pasen. Ik zou er naar 2 gaan. 1 Teakhouten blok, en 2. Paaslaatjes. Altijd stikgezellig. Leuke mensen, koppie thee/koffie met wat lekkers erbij en op het eind van de avond, middag, morgen, een mooi stuk mee naar huis. Dat ligt natuurijk nou ook op z’n gat. Maar! Jolanda was niet voor dat gat te vangen en maakte voor elk project een DIY pakket. Met alles wat je nodig hebt erin, een beschrijving en zelfs een zakje met thee en paaseitjes! Ik heb dit vrijdag gemaakt. Buiten op de tuintafel. Het is mooi geworden en Rocky heeft erg geholpen.

Vanmorgen (zondag). Hebben we een nieuw Tibetaanse Gebedsvlaggetjeskoord opgehangen. Vorig jaar een paar meegenomen toen we op het Tibetaans Plateau waren. De eerste hing al een jaar lang positieve berichten het Universum in te sturen in weer en Nederlandse wind, dus die hing van draadjes aan elkaar. Gelukkig had ik er twee gekocht bij zo’n stalletje dus die nieuwe hangt nu te wapperen voor iedereen. Baat het niet dan schaadt het niet, en het ziet er ook nog eens vrolijk uit. Heb ook nog een potje honing staan vanuit daar, gemaakt door originele Tibet Bijtjes, gaat elke dag in de thee.

Kreeg van de week twee pakketjes uit het buitenland. 1 met een agaat armband, agaat werkt voor aarding en heling en een pakketje met een tekening erin en kleine potjes verf; Verven met nummers. Moet een kattenhoofd worden. Ik zal het posten als ie klaar is. Lief hè?! Die vriendin die dat kunstpakket stuurde maakt de mooiste schilderijen. Zonder nummers nodig te hebben.

Ook veel nieuwe WhatsApp groepen, zodat we met z’n allen toch het idee hebben dat we een beetje samen zijn. Ik ga ook door met bloggen, want dat helpt mij om hier een beetje mee om te gaan.

Spaanse les waarvoor ik elke woensdag naar Dordrecht ging, doe ik nou ook via het internet met Nay (mijn lerares). Ook dat helpt (niet zozeer alleen mijn Spaans), maar ook voor de gezelligheid en om van elkaar te horen hoe het gaat.

De Invictus Games waar ik vrijwilliger zou zijn. Gecancelled. Onze stacaravan huur kunnen wij waarschijnlijk schuiven naar volgend jaar. Dat doen we want dat is de positieve insteek.

Dit was het voor deze week.Hou jullie allen haaks, blijf gezond en positief en verzin dingen om de boel beetje okay te houden in je hoofd. ) Sterkte met thuiswerken en als er mensen bij zijn die wel naar het werk moeten; ook heel veel sterkte! Ik ga deze week Het Kevertje met de hand wassen, heb een autowassetje in de schuur gevonden, ik ga rockpainten, beginnen aan mijn kattenkopschilderij en ik ga spruitjes- en boerenkoolchips maken - recepten uit de US).

Liefs van de dijk. En als d’r wat is. Laat weten! Al is het maar voor een praatje pot.Dat we elkaar een beetje bijstaan.

We praten wel allemaal over het Nieuwe Normaal, maar het is NIET NORMAAL








Reacties

Reacties

Cisca

Con, je bent goed bezig!! Ik gelukkig ook, zo komen we de komende periode door. Laten we hopen dat deze niet te lang gaat duren. We zullen zien!! ?

Marina

Gelukkig kan ik me ook prima bezighouden in deze nare periode ondanks dat mijn werk voorlopig dicht is. Fijn om zo’n positief blog te lezen! Super! Na de Coronapauze, ik haat het woord crisis, pakken we de draad allemaal weer op met hoop ik hetzelfde medeleven als nu voor je naaste, wat toch de meesten nog hebben, zo blijkt!

Carla de Vos

Fijn om te lezen dat je er het beste van maakt in deze NIET NORMALE tijden. Ik mis de knuffels en de echte contacten. Maar je weethome is where the Heart is.
Lieve groetjes ??Carla

Irma

Conny ik kijk al weer uit naar je volgende stuk tekst ! Heerlijk zoals jij kan schrijven.
Ik heb een oom van 87 jaar en woont in Noord Holland. We hadden al een datum geprikt dat we elkaar zouden zien. Dat was aan het begin van de periode "thuis blijven". Oom vond het natuurlijk jammer dat het niet door ging.
Maar zei ik, we kunnen elkaar bellen en ook tegelijk zien ........ huh ? Whatsapp videobellen uitgelegd en gisteren uit geprobeerd ! !
Er ging een nieuwe wereld voor hem open .... wauw dit is fantastisch !

Jan Gorissen

Heerlijk verhaal Conny. Jouw positieve uitstraling werkt door tot Indian Rocks Beach. Ma het dagelijks nieuws hier dat je kunt samenvatten met “it’s getting much worse before it gets better” was dit een verademing. Heb vanochtend mijn kapper gevraagd mij kaal te scheren. Scheelt weer een lastige beslissing om wel of niet naar de kapper te gaan?. Hou je taai!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!