conny-stays-home.reismee.nl

SOCIAL DISTANCING

Van de week is hier de persoon langsgekomen om dat internet draadje voor de glasvezel even binnen te leggen en het bijbehorende kastje in de meterkast te plaatsen. Aardige man. Hij moest alleen in het halletje zijn, dus ik had de glazen tussendoor naar de keuken dicht, en de voordeur opengezet.Tussen 2 en 4op maandag. Vijf over twee stond hij er. Hij zei meteen dat hij geen koffie hoefde. Heeft er ongeveer een uur over gedaan. En wij hebben social distancingg aangehouden met communicatie door de glazen deur.
Ik had al schoonmaakspul klaar staan voor als hij weg was. Hij zei dat iedereen dat deed zodra hij de deur uit ging. Aardige man. Hij zei nog “En ik douche toch elke dag hoor”.

Het draadje ligt binnen maar er moet nog gepatched worden dus het werkt nog niet. Piet werkt vandaag van huis (vrijdag - dus morgen load ik dit weer up), maar ik heb inmiddels wel muziek als hij boven zit te werken want die draai ik op de Iphone met mijn oortjes in.Piet heeft vandaag ook allemaal nieuwe kabeltjes getrokken, dus ze kunnen patchen. Wij zijn er klaar voor!

Verder heb ik het eigenlijk best “druk”. Met Spaanse les op afstand, yoga, sporten beetje kijken in de omgeving (Welberg helpt Welberg) of er iemand wat nodig heeft. Dat valt eigenlijk best wel mee. Lijkt of men hier in de buurt het redelijk onder controle heeft dat Social Distancing. Ook de fietsende oudere medemens die met z’n tweeĂ«n over de dijk razen op hun fietsen plus, gaan achter elkaar fietsen als ik van de andere kant aankom.

Trouwens ik ben ook al 60 bijna 1 en. Dus ik moet uitkijken wie ik ouder noem. Zeker nu mijn haar uit begint te groeien :-). Op 27 april komt die 1 erbij. Hoop ik. Het wil maar niet lukken met mij en Koningsdag. Toen WA geboren werd was ik 9, vanaf die tijd gehoopt op een vrije dag op mijn verjaardag. Is dat eindelijk aan de orde zit ik in de US en kent niemand WA laat staan groot oranje feest. Vorigjaar zaten we in China, dus ik dacht ik doe een 60+ feest in 2020. Daar had ik half maart een plek voor willen boeken en de uitnodigingen voor willen versturen. Nondedju! Ik hang wel de vlag uit hoor! En dan bellen of zoomen jullie maar en BYOB (Bring Your Own Bottle).

Van het weekend schijnt het mooi weer te worden. Ik heb net een hamburgertje uit de vriezer gegooid dus dan zullen wij de BBQ eens onder de hoes uit halen. Wij hebben van de week ook een loungeset besteld voor op de steiger. Ik zit daar graag, maar neem vaak niet de moeite om daar weer alles naartoe te slepen. En aangezien er dit jaar zeer waarschijnlijk niet meer gereisd gaat worden en ik vast reken op een warme zomer dan maar dit. Het spul kan gewoon buiten blijven staan, is zwaar genoeg om niet weg te waaien (Piet zal het ook nog extra vastzetten) en met de bijgeleverde hoes kunnen de kussens er in de zomermaanden ook gewoon op blijven liggen. Kom op zon! als tegenwicht voor dat takkevirus dat het blijkbaar ook minder goed doet in de warmte! De set moet er over een week of 3/4 zijn. Dus misschien kan ik er op mijn verjaardag op zitten.

Over Social Distancing gesproken. Vanmorgen ging ik een rondje natuurgebied wandelen. En mijn dagelijkse foto maken van het uitkomende bloembollenveld bij ons aan de overkant voor mijn vriendin Nieda in California. (Overigens lachen, ik zet de link van deze blog ook op FB zoals je weet, en Nieda zit zich natuurlijk ook een ongeluk te vervelen, dus die probeert de blog te vertalen. Ik kreeg de vorige van haar terug met allemaal dingen onderstreept met name haar naam. Dus die zet ik expres weer in deze). PS Blog nr. 3 heeft geen automatisch linkje gestuurd vanuit de reismee.nl site. Dus als je hem gemist hebt en je wilt hem lezen, moet je hem zelf even oplepelen.

Ik ging dus een rondje wandelen en ik kom op de terugweg langs een bootje dat er al zo’n anderhalve week ligt aan een paal in het Benedensas gebiedje. Steekt een leuk west highland white terriĂ«r zijn kopje door een raam en blaft mij vriendelijk toe. Zijn baasje kijkt door het raam. Dus ik zwaai. (Had daar nog niemand gezien aan boord, en kom er toch wel een aantal x per week langs). Man komt naar buiten en verteltdat hij en zijn vrouw en hondje Sammy hier nu even wonen met toestemming van de bootverhuurder (Er liggen daar alleen maar boten gestald). Hij en zijn vrouw wonen in een groot huis samen met het gezin van hun dochter, die verpleegkundige is, dus verstandiger dat zij even apart gaan. Wij hebben mobiele nrs. uitgewisseld want wij zijn letterlijk buren. Als zij rechtdoor varen zijn wij het eerste huis dat ze tegenkomen links. Dus ik zei ook als er wat is. Schroom niet. Aardige mensen. Ze hebben alles aan boord en ook water en zo, dus ze zitten goed. Maar je weet maar nooit in deze tijden.

We hebben nog meer nieuwe buren. Een koppeltje eenden. Hebben onze vijver als thuis ingenomen. Ik voer ze oud brood. Of eigenlijk eerst brood wat voor Piet z’n lunch bedoeld was, maar ik heb nu echt oud brood. Zodra ik buitenstap komen ze al aangekwekt. Totaal niet bang. Rocky vind het zeer interessant , maar doet ze niks en andersom ook niet. Ik heb ze Mick & Mildred genoemd. De vissen beconcurreren de eendjes het oud brood, maar M&M zijn sneller. Ik zal het eens videooen en op FB zetten. Een beetje als die serie “Crikey, It’s the Irwins”. Is er iemand al The Tiger King aan het kijken trouwens? op Netflix. Enorme hit in de US. Schijnt hilarisch te zijn. Ik ga dr eens aan beginnen. Niet teveel TV trouwens en zeker niet teveel nieuws want dan ga ik hyperventileren. Ik doe het gedoseerd.


Nou, dit was mijn stukje Social Distancing weer voor deze week. In California zijn trouwens vanaf nu monddoekjes verplicht, hoeft niet zo’n supermasker te zijn wat ze gebruiken op de IC. Juist niet zelfs,want die mensen hebben ze hard genoeg nodig. Zelfgemaakt is goed. En met een herenboxershort gaat het ook. Zoek maar op op You-Tube. 1 pijp om je kin de andere langs achteren om je hoofd. Helpt nog tegen de bad hair day ook. Zojuist ook nog even internet plantjes besteld om in hanging baskets te doen. Weer een project. Als iemand iets nodig heeft laat weten! Verder blijf optimistisch en gezond!



Reacties

Reacties

Vic

Goedenmorgen Conny,

Fijn om te lezen dat je alles onder controle hebt, het is fijn om op de hoogte te blijven van je belevenissen.
Je kunt het zo goed verwoorden. Je bent een Schrijftalent?

Much Love ❀ Vic

Ria

Hoi Conny,
Heerlijk om te lezen. ?

Albert

Heee Conny, wij zijn vervroegd uit IndonesiĂ« teruggekomen en zitten nu ziek thuis (met keelinfecties, gĂ©Ă©n Corona). En in zulke omstandigheden is het een plezier om jouw ‘frisse’ verhalen te lezen. Dijken, sloten, woonbootjes, Welbergen... Dus exotische verhalen ook. Blijf overeind, gun je toetsen geen rust! Tot gauw!

Cisca

Hi Con, leuk jouw positief bericht in deze moeilijke dagen!!
??

Rina

Hoi Connie!
Ineens ontdek ik je blog weer.... kijk nl niet veel op deze mailbox van mezelf
Heb ze net allemaal zitten lezen, wat kun jij toch ontzettend mooi en leuk schrijven met zoveel humor erin, echt heel prettig om te lezen.
Fijn om dit zo te delen met al je vrienden en bekenden in deze rare tijd, ook goed dat t bij jullie op de dijk ok is. Wij natuurlijk ook geen yoga Marijke heeft geen online programma dus ik pluk maar wat van internet hier en daar.
Met ons gelukkig ook alles nog ok, frans ook risico groep he is ook al 73...
(Wat je niet zou zeggen als je m bezig ziet) maar toch voorzichtigheid geboden,
Wij hebben in onze omgeving ook al de nodige ellende gehoord, die bespaar ik je.
Ik ben blij dat jij dit doet ook al zien we elkaar niet meer, ik volg je met heel veel plezier.... dank daarvoor ? liefs van ons Rina en Frans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!