conny-stays-home.reismee.nl

TRUE COLORS

Het is gelukt! De reddingsboei hangt weer fris oranje aan de schuurdeur met nieuwe plakletters erop. En ikzelf blik weer met fruitig korenblond haar de wereld in. Hoera! voor Piet. Ik vond het doodeng (dat haar). Ik ben daar sowieso niet zo goed in van kapper veranderen. Sommige mensen doen dat gewoon of laten het even in Griekenland doen of zo. Ik niet. Toen ik de eerste keer in California naar de kapper moest. Pooh, echt niet fijn. Die eerste keer daar gedaan zat het wel goed. In de US (California althans) zijn ze niet zo van kort haar dus ik moest even zoeken voor ik een goeie vond. Die eerste keer was in Rancho. Het zat best maar… het kostteme 150 Dollar!! Ja echt niet! echt niet! elke 6 weken. Via een vrouw van een collega van Piet kreeg ik toen een tip over een familie kapsalon in Ontario. Zij heeft ook kort haar en verwees mij naar Sarah’s Salon. 5 jaar vaste klant geweest bij Lettie. Topsalon gerund door 2 zussen origineel uit Mexico, dus ik kon nog een beetje Spaans opdoen ook. Behandeling kostte me 40 Dollar All in kleuren, knippen, föhnen. Goeie tip erbij en je bent voor 50 dollar weer top. En een gezellige zaak.

Piet heeft ook een goeie hairjob gedaan. Volgende keer doet hij er wat meer verf op. Maar hij wou de goden niet verzoeken. Beter beetje te voorzichtig zo’n eerste keer dan dat ik licht geef in het donker. Knippen durven we niet aan dus het haarbandjes tijdperk is aangebroken. Piet zelf, daar zet ik binnenkort wel de buzzer op. Standje kort.

In de US zijn mijn vriendinnen hier ook erg mee bezig. Het zorgt ook dat je niet alsmaar aan andere hele vreselijke dingen denkt. De meeste hebben daar nog meer onderhoudszaken lopen aangezien alles zo makkelijk toegankelijk is/was. Voor nagels heb je geen afspraak nodig, je loopt zo binnen. Wimpers / wenkbrauwen doen? Zelfde verhaal. Kapper wel een afspraak, maar dat is omdat je aan je eigen kapper hecht en de halve wereld heeft daar ook hair extensions. (Ik was echt een uitzondering met mijn korte koppie). Waxen, facials, tan spraying? loop maar binnen.

Dan ben je natuurlijk ineens wel heel veel tegelijk kwijt. Aantal meiden dat ik ken en waar ik ook een bookclub mee had, doen van de week een zoom wimper party. Om te zien hoe verder. Die mink wimpers moet je er nl. niet zelf afhalen (net als nagels redelijk specialistisch werk, zeker dat verwijderen). Dus die moeten er vanzelf afvallen nu. En dat doen ze niet allemaal tegelijk die nepwimpertjes. Dus het resulteert in bijzonder interessante oogopslagen. Zonnebril maar opzetten meiden! Ik ben blij dat ik nooit aan die wimpers begonnen ben. Best wel mooi, maar veel onderhoud. Moet je toch wel elke 3 weken laten doen. En je moet voorzichtig zijn met douchen en zo. Ik zwom natuurlijk elke dag, dus mink wimpers waren voor mij niet praktisch. Ik had wel een serum, via een vriendin die dat verkoopt, waar je wimpers erg van groeien. Loeiduur, maar je doet er lang mee en het werkte echt. Het is op nu en ze verkopen het niet in Nederland. Gelukkig wel waterproof mascara.

Wat is er verder zoal aan de hand deze week. De wereld is ingestort, maar als je over de dijk loopt of fietst lijkt dat nog steeds bizar onwaar. De bollen liggen er magnifiek bij en daar tussen ook steeds meer mensen die zich ermee vereeuwigen. T’is een Selfie-veld geworden. Maar ik zie niemand die over de bollen loopt of ze plukt. Netjes. Gisteren stond er een persoon te video-dronen bij dat veld. Heb hem gevraagd of hij ook even over ons huis en tuin wilde gaan, en mij het filmpje wilde sturen. Zou hij doen. Ik zal het delen (Hoop dat Piet niet net in het bubbelbad zat). Ik heb hem mijn visite kaartje gegeven, waar ik er gelukkig altijd een aantal van in mijn cellphone hoesje heb zitten. Leuk dat ik dat net zag. (Terwijl ik dit zit te tikken, komen er 2 WeTransfer files binnen van deze man. Erg leuk! Kijken of ik het aan jullie kan laten zien. De man heb ik uitgenodigd voor een BBQ alhier als het weer kan. Ik kwam net terug van mijn rondje fietsen, was gezellig. Ik kwam in Steenbergen een daar wandelende kennis tegen van de Knotwilg dus kon naar een bekende zwaaien en bijna thuis op de dijk kwam ik ex-collega tegen, die in Steenbergen aan de haven woont met aanpandige ligplaats voor zijn boot.
Hij wist niet dat wij weer terug waren in Nederland en zou voortaan weer uitbundig zwaaien als hij langs kwam varen. We hebben op gepaste afstand even bijgepraat. Zijn dochter woont op dit moment in de US, in Washington DC. Dus we hebben ook nog even aan politiek gedaan. Wat een drama daar mensen. Wat een drama! Ik durf niet eens meer naar het US nieuws kijken. Maar goed jullie kennen mijn opinie hierover. Kan alleen maar hopen en bidden dat ik geen vrienden kwijtraak waar dan ook.

Toen ik bij ons bollenveld aankwam heb ik ook nog even met Nieda gesproken via de Marco Polo. Ik had haar gisteren een korte video gestuurd dat ze een stuk van het veldje aan het rooien waren. (Kopjes van de bloemen worden eraf gemaaid zeg maar en dan rooien ze straks de bollen door ze met doek en al uit de grond te trekken. Ze worden namelijk op doek geplant. Dan gaan de worteltjes door dat doek, en kun je de hele zooi zo van het land halen. Hartstikke slim. Stond nog een meneer te kijken en die zat vroeger zelf in de bollen en die heeft het mij allemaal uit staan leggen. Ja, het is een sociale dijk hoor! Ook op afstand. Maar goed, Nieda dus die dacht dat ze ‘haar’ bollen wegmaaiden dus die moest ik dat even uitleggen, want het zag er inderdaad heftiger uit dan het was. Je moet het ook maar weten natuurlijk. En ze is eraan gehecht geraakt, want ik laat elke dag even de voortgang zien.

De bollen hebben mij geïnspireerd om hier alle bloembakken weer te vullen. Bij Bakker Hillegom ook Hanging Baskets besteld met zaadmatjes. We maken er een vrolijke tuin van. Vanmiddag gaan we nog even heel veel lavendel planten. Gaat het nog lekker ruiken ook.

Overigens heel gezellig met de familie gebruncht via Zoom afgelopen Paaszondag. Ben blij dat ik een abonnement heb genomen vorig jaar want de gratis 40 minuten zijn zo om. We hebben denk ik zo’n 3 uur met z’n allen aan de video gehangen. Technisch ging het allemaal perfect. (Hoop trouwens dat die gekken die G masten in de fik steken hier weg blijven, want dan zit je mooi zonder alles. Supergevaarlijk ook want dan kun je ook geen 112 of zo meer bellen, wat zijn dat voor idioten?)

Wij stonden bij Anja en Toin in de tuin op de vuilcontainer, qua Ipad, maar daar smaakte de brunch niet minder om. Heb gisteren het laatste restje opgemaakt. Ik heb nog een pakje beleg over. Lever. Dat is voor mij alleen. Ga ik volgende week een paar broodjes Halfom mee maken. Dat zijn (het liefst witte) puntjes met lever en pekelvlees, beetje zout erop. Heerlijk. Vind ik althans. Daarom heb ik ook als enige een pakje lever gekregen bij het brunchpakket. Ik kreeg altijd zo’n broodje als ik mee mocht in de schoolvakanties met mijn vader als hij vroeger (Ik was 6/7) sigaretten ging afleveren bij sigarenzaken in Den Haag. (Hij werkte voor Lexington - ken je dat leuke hondje nog?- werd overgenomen door Philip Morris, zo kwamen wij in BoZ terecht en daarom woon ik nou hier, met Piet). Dat broodje kreeg ik altijd in een soort bruin broodjeszaakje met een flesje Rivella erbij. Weet je dat ook weer.

Wat is Nederland toch een typisch land qua weer. Paaszondag Heerlijk, buiten gegeten. Maandag ronduit koud. Piet en ik hebben rondje Gorzen gelopen. Dikke trui aan muts op. Dinsdag t/m vrijdag min of meer mooi, gisteren wel met koud windje. En Piet zegt net: zullen we de open haard aansteken? Morgen weer 24 graden blijkbaar.

Oh, maandag komen ze de loungeset voor op de steiger afleveren. Leuk, mooi op tijd voor mijn verjaardag! Ik zoom jullie erin met alle mooie kleuren in de tuin erbij.

Maak er een mooie en vooral gezonde nieuwe week van!

Ria

Weer een top verhaal. ???

Cisca

Heerlijk!! Blijf schrijven meid!!

Janny Viguurs

grietjes!

Irma

Conny ik had een grote glimlach toen je het had over een broodje HALFOM. Ook in Amsterdam is dat heel bekend ! Ik hou er nu niet meer van. Dat heb ik wel meer dat mijn smaak is veranderd. Conny bedankt en tot volgende keer. Doeiii