conny-stays-home.reismee.nl

DANEN

Steken jullie allemaal de vlag uit voor mij a.s. maandag en ook een beetje voor onze Bovendaan WA? Wij zullen zelf dit jaar extra enthousiast wapperen! Piet heeft daartoe, na er 21 jaar erover nagedacht te hebben een immense vlaggenstok aangeschaft. Waar multi-functioneel met de kerst ook zo’n leuke kerstboomlichtscherm op past. Hij is 6.5 m lang die mast. Er komen 11 zakken beton van 20 kg. elk aan te pas voor hij veilig staat. Piet heeft 4 dagen vrij dus hij kan weer aan de bak. Hij is zojuist begonnen en het te graven gat 80cm diep, 40 breed, zit vol met stenen. Goede work-out. We zouden vandaag (vrijdag) naar London zijn gegaan voor mijn verjaardag maar dat ging niet door, net als het 60+ feest, dus Piet heeft nu toch maar 2 dagen vrij gehouden. Zal ik trompetteren leren voor als Piet de vlag plechtig hijst in deze immense mast?


Hij krijgt trouwens lang haar WA, zag ik van de week. Een beetje een matje. Maar goed, wel solidair. Bij mij wordt het een beetje Dik Trom bloempotmodel, voorzover je nog van model kunt spreken. Kleur is goed. Daarentegen zag ik van de week Justin Trudeau op TV en die streek zijn haar nogal erg sexy uit zijn ogen. Die video ging meteen viral. Brad Pitt is er niks bij. (Je kunt hem vinden op YouTube link: https://t.co/ZZKH4rQwnB)

Piet heeft overigens vanaf 4 mei 2 weken vrij genomen. Het kan zakelijk gezien, dus dan gaan we dan de badkamer doen. Je kunt je kont niet meer keren in de schuur en daar staat voor een vermogen te verstoffen nu. En toch wel handiger als het een beetje weer is dan straks in de herfst als het slechter wordt, want je moet de tegels wel liefst buiten verzagen. Gewoon gaan beginnen, en verder nergens over nadenken. Sloopcontainer besteld.

Vanmorgen kwam Rocky zeiknat binnen. Hij was in het kleine vijvertje gesukkeld. Dat zat er een keer aan te komen. In dat vijvertje zit nl. een lading salamandertjes en kleine kikkertjes en Rock zit daar natuurlijk op te spitsen. Hij was er echt helemaal ingevallen. Gaat niet nog een keer gebeuren denk ik aan zijn blik te zien. Hij is ook zeer ingenomen met de nieuwe loungeset op de steiger. Wij ook! Het staat en zit Top! Rocky mag er alleen maar op aan zijn riempje. Gaat nog steeds goed met dat riempje overigens. Wil ik hem toch aan gewend houden ivm reizen met de camper (x your fingers). Piet gaat morgen de standaard van het op de steiger behorende zonnescherm weer terugzetten. Het was een hele toer die standaard los te krijgen. Als Piet iets vastzet dan zit het ook vast (tuurlijk fijn qua vlaggenmast) En die standaard zat er al jaren in, goed stevig met zo’n 10 cm. lange pennen, maar precies op de plek waar ik een stuk bank bedacht had. Piet moest daartoe onder de steiger met zo’n moerlosschroefding, dus hij was weer kletsnat. Morgen moet hij het zelfde doen maar dan weer andersom. Moet hem toch eens een snorkeltje opzetten voor een leuke facebookpost.

Wij hebben salamandertjes en kikkertjes in het kleine vijvertje en een eendjes echtpaar in de grote dus hopelijk binnenkort baby eendjes in de tuin. Zwaluwen die bezig zijn nestjes te bouwen in de dakrand op ons terras, een bijennest aan de schuur (geen last van - aan de achterkant), overal nestkastjes die bewoont zijn, lammetjes op de dijk, kleine koetjes iets verderop. De natuur zit er niet mee, met de crisis. Doet het zelfs bijzonder goed. Herten op de Champs Elysee, leeuwen slapende op de doorgaande wegen in Kruger Park Zuid-Afrika, in Yosemite National Park zie je nu overal beren, nu de mensen niet komen. Ze zijn er natuurlijk altijd wel, die beren, maar in Yosemite hebben wij ze nog nooit gezien. Te druk qua mens. Dolfijnen in havens. Luchtkwaliteit overal mega in de verbetering. Geeft wel iets aan vind ik. Als wij hieruit zijn moeten we wellicht proberen dat stuk beetje vast te houden.

Olieprijs onder nul! Pensioenfondsen onderuit! Ik had altijd de slogan voor als Piet met pensioen ging: 1. Gezond blijven, 2. Financieel gezond blijven, 3. Gaan reizen. Nu eerst maar focussen op nr. 1. Kunnen altijd nog aardappels gaan poten. Maar; voorlopig is de tuin onkruidvrij en hebben wij van alles aan leuke bakken geplant en een stuk grond omgespit en beplant met: California Poppies (had ik nog een zakje van liggen), Pompoenen soort: Reus Enorm en soort: Jack O’Lantarn (Kan ik met Halloween zo’n leuke pompoenkop zagen - regeren is vooruitzien). En ook nog een stukje courgetttes. Binnen ben ik nou lathyrus aan het opkiemen. En als het zo doorgaat met het weer, komt het wel goed met al dat spul. Wij trekken water uit de Vliet om te sproeien en dat doen we nu al een week bijna om de dag. Gortdroog. In California regende het bijna een hele week overigens.

Zojuist weer een doos van de Groentebroer binnengekomen. Zitten weer lekker asperges bij voor Piet. Ik ben zelf niet zo’n enorme fan, met name niet van al die gesmolten boter erbij, zoals Piet ze het liefst eet met ham en hardgekookt eitje erbij, maar ik vind het wel heel leuk om ze klaar te maken. Vooral het schillen. Raar hè? Ik doe dat met een mini kaasschaafje. Kun je heel precies mee werken. En ik vind het kicken als ik ze allemaal schil zonder er eentje te breken. Ach ja, geef dat kind een lollie. Of nog beter: Een doos bonbons van Puccini Amsterdam. Ik heb mezelf voor mijn verjaardag een doos cadeau gegeven. Ze hadden een aanbieding. Doosje van 12 “Special Edition” met bonbons die ze normaal niet in het assortiment hebben zitten. Wij hadden hier tijd geleden een BBQ met een club mensen uit Amsterdam van de Stichting Priyanta, en een van hen gaf ons zo’n doos bonbons. OMG! Zo lekker. 1 per dag mag ik er. (Ze bezorgen aan huis, kijk op hun site, maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb :-) Doet me denken aan de mango schijven gehuld in donkere chocolade die ik bij de Costco kocht in Fontana CA. Gevaarlijk spul ook. Die haalden soms niet eens thuis (15 mins. rijden).

Mensen, trek maandag een fles Oranjebitter open, pak er lekkere Oranje Tom Pouce van de Hema bij, brokje kaas met een zilveruitje cq augurkje, steek er een Nederlands prikvlaggetje in, hijst Den Nederlandschen Driekleur en zing het WILHELMUS fier en uit volle borst! (Extra hard en met z’n allen, anders kan ik het niet horen hier op de dijk!)

Liefs!

Reacties

Reacties

Ria.

Goed bezig daar.
En de vlag gaat uit maandag.
Voor jou en WA. ?

Janny

Hendige mens jouw Piet! Veel succes met de badkamer.

Joyce Groen

Ach gossie arme Rocky in de vijver gevallen. Wat zal ie geschrokken zijn..
Suc6 met de badkamer, een pittige klus. Gaan jullie dan ook de vijver in tot je weer kunt douchen? ???. Alvast een fijne verjaardag gewenst.

Cisca

Arme Rocky!! Komt bekend voor!! Onze Kwartel (dove witte kat) is tig keer in onze vijver gevallen!! Maar hebben het nu opgelost, vijver gedempt, ook een stuk veiliger voor kleindochter Louise!
Onze vlaggenstok en vlag zijn kapot, maar er zal heel erg hard (waarschijnlijk vals) Wilhelmus worden gezongen!! Xx

Jan

De stichting Priyanta bezorgt ook.... zodra t weer mag!

Jan Gorissen

Weer een gezellig verhaal Conny. Moest die bank nou echt op die plaats waar het zonnenscherm stond? Kon jer niet omheen bouwen? Ik zie die arme Piet in gedachten voor me. Zuurstoffles op de rug. Duikerskklok oo het hoofd en hup achterstevoren het water in met de onderwater acetyleen brander!

Daantje

Weer helemaal bij én blij met ‘t lezen van je aanstekelijke verhaal
Geweldig ???

Geoffrey

Leuk allemaal, maar wat nóg leuker was, live verjaardagsvisite! Plantje, flesje en (zelfgekochte!) chocolademuffin voor de jarige job! Het was zo'n mooi weer, lekker ritje, dak eraf! Blij dat ik jullie weer eens gezien heb! ???

Irma

Zo leuk weer dit verhaal van jou. Ik kijk alweer uit naar de volgende !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!