conny-stays-home.reismee.nl

KALEIDOSCOOP

KALEIDOSCOOP


Zondag 3 mei.De kop is eraf. Piet heeft eerst een paadje binnen gelegd van bouwfolie om de trap en de vloer te beschermen. Grof vuil container staat buiten en de bodem is bedekt. Badkamer is vakkundig en met het nodige geweld gesloopt. Alle tegels zijn van de muren en de vloer. Douchecabine aan gruzelementen geslagen (viel nog niet mee, is veiligheidsglas). Badkamermeubel aan stukken gezaagd, behalve een paar laatjes die nog gevuld in de logeerkamer staan, zodat je nog gemakkelijk aan je spullen kunt die je nodig hebt. Zoals daar bijvoorbeeld is; nagellak.


Want wij hebben ook tussendoor nog het één en ander aan persoonlijke grooming gedaan. Piet heeft de gelnagellak van mijn tenen gefreesd met een dremeltje, of eigenlijk een dremel, want hij was iets groter dan die die de pedicure gebruikt. Ik zat er vanmorgen aan het ontbijt naar te kijken naar die tenen en het zag er niet uit. Ach zei Piet, ik dremel dat er wel ff af. Ging goed. Nagellak eraf, teen okay. Ik kan de man aanbevelen voor diverse beroepen inde beauty-sfeer. Maar…Ik kan het ook; Ik heb zijn haar gebuzzed. En het zit hartstikke goed! Ben begonnen op de hoogste stand (of de laagste, hoe je het wilt zeggen. Dit indachtig een interview wat ik afgelopen week zag met Anderson Cooper (presentator CNN - zoon van Gloria Vanderbilt), die dacht dat stand 9 de laagste was en enthousiast de rechterzijkant van zijn haar tot op het bot heeft weggeschoren. Tja en dan moet je wel door natuurlijk. Nou kan deze man veel hebben qua haar. Maar voor wat betreft Piet, maar voorzichtig begonnen met standje 3. Net als met kruiden in je eten. Dr kan altijd een beetje bij, maar eruit gaat niet). Het scheelde ook dat ik van de week de buxussen bij ons in de tuin weer helemaal rond gemaakt heb. Het principe is hetzelfde als met de haarbuzzer, net als met het nageldremeltje van de pedi en het dremeltje van Piet uit de schuur, alleen is het formaat anders. Piet loopt er weer knap bij, heb zojuist nog een een plukje weggehaald dat er niet hoorde. Lookin’ good! Heb er handigheid in gekregen. Bij mezelf durf ik het niet aan dat buzzen dus haarbandjes en sjaaltjes erover. Ik heb diverse slagen in het haar, waarvan ik niet wist dat ze er zaten, dus zo prachtig sluik haar als sommige mensen hebben gaat het ook niet worden. Vlees noch vis.


Maar; de oude badkamer ligt eruit en in de container dus de opbouw kan beginnen. Het nieuwe badkamermeubeltje staat uitgepakt beneden zodat we goed kunnen zien waar de slangen in en uit moeten komen en Piet op de juiste plekken het water kan aanleggen en de gaten kan boren. Hij gaat nu eerste alle gebruiksaanwijzingen lezen en dan nog 2 rijen tegeltjes uitbikken (zaten achter de deur, vergeten).


Hoe gaat het verder mensen? Het lijkt voorzichtig de goede kant op te gaan met de aanpak zoals in Nederland en ook in andere landen rondom ons. Spanje weer voorzichtig de straat op met een verdeling in tijdsgroepen per leeftijd. In ieder geval beter dan in de US waar de protesten tegen social distancing aan alle kanten de pan uit springen. Sommige protesteren zelfs gewapend met AR-15’s. Waar dat naartoe gaat of hoe dat gaat eindigen, wie zal het zeggen? Feit is in ieder geval dat de ziekte en sterftepercentages daar met de dag hoger worden, met name in gebieden waar nog steeds geen stay-at-home policy is, Hele Staten die ze weer gewoon opengooien terwijl daar nog geen zicht is op zelfs maar afvlakking, gevangenissen, vleesverwerkingsbedrijven en verzorgings- en senioren huizen, daar is het helemaal verschrikkelijk. Het is bizar om te zien wat zich in dat land afspeelt. Als het een rampenfilm was zou je het niet geloven. Zeker het enorme protest in Huntington Beach California maakte mij erg verdrietig, toen wij daar woonden zaten we daar zo vaak mogelijk op het strand. Heerlijke plek! We hangen zelfs als poster in de tuin hier, fietsende over de Huntington Beach fietspaden. Ik kijk deze dagen heel anders naar die foto, vorig jaar werd ik er blij van, nu droevig. Het leven is als een kaleidoscoop. Je draait het tandwieltje een slag en de wereld ziet er ineens kompleet anders uit. Overigens; Ik had een zeer genoeglijke verjaardagsdag. Vriendin Aletta bracht een zelfgemaakte heerlijke appeltaart, vriend Geoff wijn, muffin en plantje en dankzij onze enorme tuin konden wij op gepaste afstand van het mooie weer genieten. Veel felicitaties, telefoontjes, bloemen, ballonnen en! Iedereen heeft gevlagd, waarvoor mijn oprechte dank!

Ik lees dat er in Noord Amerika ook de zgn. Murder Hornet is opgedoken. Een enorme horzel, die als zwerm hele bijenvolken uitmoorden Hun angels kunnen door een imkerpak heen steken. Het gaat echt wel op de zeven plagen lijken. Puerto Rico heeft een 5.4 aardbeving over zich heen gekregen de afgelopen nacht. Die mensen blijft ook niets bespaard. Hadden ze net weer een beetje de power en zo op gang, ligt het daar weer op z’n gat.

Een Facebook post van onze vriend en gids in China vorig jaar Brad Josephs dat zijn vrouw tijdens een hike in Arkansas is gebeten door een Copperhead (zeer giftige slang). Ze is okay meldt hij bij de volgende post. Brad heeft de beet uitgezogen en er een soort papje opgedaan met spul wat hij kon vinden en wat hij wist dat zou helpen. (Papje van Dirt Dauber Nests from last year, schrijft hij, zal ik eens googelen. Ah!… nesten van modder gemaakt door een soort wesp. Ook zegt hij dat het “fijn” was dat het een hele grote Copperhead was die haar beet, want die schijnen voorzichtiger te zijn met het verspillen van hun gif dan jongere, kleinere exemplaren). Wat een Indiana Jones hè? Superduidelijk waarom je je bij die gast zo veilig voelt als je door de wildernis banjert.

Maandag 4 mei,

De vlag hangt halfstok vanwege Dodenherdenking. Piet loopt fluitend wandjes te zagen. Dat iemand zo blij kan worden van een verbouwing? Ik heb Dat Totaal! Niet!Maar zijn kaleidoscoop staat wat dat betreft op een ander standje


Reacties

Reacties

Irma

Aan inspiratie ontbreekt het jullie alle 2 niet. Piet niet alleen heel handig met de bouw plannen maar ook met haar verven, gel nagellak af freezen ..... En jij Connie haar buzzen, en je hebt vast nog meer gemeld maar dat ben ik vergeten ...... Jullie vervelen je niet in ieder geval. Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!