conny-stays-home.reismee.nl

COUPE CORONA

We gaan d’r eens een eind aan breien aan deze blogserie. Aan elke vakantie- of wonen in een ander land Blog kwam ook een einde, dus aan deze Conny-Stays-At-Home moet ook een afsluitertje komen. Dus even achter de computer, terwijl de regen buiten klettert, hetgeen goed is voor de boeren, het gras en ik hoef vandaag niet te begieteren.

De klad zat er een beetje in (in de Blog) vanwege de badkamer, maar die daarentegen, is bijna af! Een paar plintjes, wat zaakjes ophangen, de deur een nieuw verfje geven, raambekleding bestellen. Hoppa! Het is prachtig geworden! Je komt maar eens kijken. De douche WC voldoet ook buitengewoon aan de hooggespannen verwachtingen. Als je ’s-nachts naar de badkamer gaat dan gaat er een lichtje aan in de toiletpot. Het is voor mij een bron van jolijt en verbazing. We moesten eerst alle opties testen zei de gebruiksaanwijzing; Niet op je eige onderkantje; er zit een soort plexiglas dingeske bij in de vorm van een bibs. Die moet je in de bril hangen en dan kun je alle opties van de bijgeleverde bediening live zien gebeuren. T’is wat hè? Oh, Brave New World. We moeten nog wel even een goede plek vinden voor de afstandbediening (voor als je je mobieltje met de App niet op zak hebt zeg maar). Die afstandbediening ligt nu op de badrand. Maar daar loopt Rocky regelmatig overheen te banjeren en die zet dan de wc in werking en als dan de klep niet dicht is spuit alles nat (al 2 x gebeurt). Hij (Rocky) doet dat ook op/over de keramische kookplaat, vooral ’s-nachts en die gaat dan piepen; die plaat. Er ligt een pannendeksel over het bedieningspaneel. Werkt goed, maar dat is in de badkamer natuurlijk geen porum.

De meubeltjes en de natuurstenen wasbak zijn ook prachtig. Die meubels bovensjouwen viel nog niet mee trouwens maar dat hebben we het voorelkaar gekregen samen. Zeker de lange kast was een karwei. Ik stond vooraan met touwen om mijn schouders om hem naar boven te sjorren en Piet had de onderkant. Telkens 1 tree. Missen wel de klussers van de familie Mulders. Die zijn trouwens ook allemaal, stuk voor stuk aan het klussen. Of bij henzelf of bij de kinders. Heel Nederland is aan het klussen volgens mij. Ik fietste van de week over de Boompjesdijk en daar stond bijna voor elk huis een afvalcontainer van Van Tilburg. Lachen. Die varen er wel bij, bij de crisis; De Karwei en dat soort zaken.

Voor mij was naar boven gesjouw een goede vervanging van de Body Pump les van Sam. Knotwilg doet trouwens nu buitenlessen voor beperkt aantal personen en Soham Yoga ook. Daar moet ik volgende week maar weer eens mee beginnen. Dat is er zwaar bij ingeschoten. Yoga thuis met tegelzager op de achtergrond werkt niet helemaal jofelnootje. (Vandaag vrijdag wilde ik weer naar de buiten yoga, maar het regende nogal erg). Wat dat aangaat is het Californische weer toch wat betrouwbaarder. Maar ben wel blij dat ik hier in NL zit nu. Maak me erg zorgen over mijn vrienden daar.

Aan beweging geen gebrek gelukkig. Maar daar staat weer negatief tegenover dat ik wel heel lekker gekookt het de afgelopen weken, maar niet altijd even gezond want wij houden van slechte dingen eigenlijk helaas. Wel altijd veel sla en groenten erbij.

Hoe gaat het verder? 1 juni ging de boel weer verder open. Hopelijk neemt iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid en wordt het geen bende. Want dan gaan we zo weer terug naar nul natuurlijk. Wij nemen nog even geen super risico. Even 2 weken aankijken hoe het gaat.

Ben wel direct toen de boel openging naar de kapper gegaan. Niet naar mijn eigen vertrouwde want die had nog maar 1 plek, en dat kwam net niet uit met iets van de badkamer. Dus ik ben vreemd gegaan. Het zit goed. Ik vond het wel een verantwoord risico aangezien er bij mij persoonlijk een zware depressie naderde vanwege de Corona Coupe. En; mochten we onverhoopt weer in een lockdown schieten dan heeft het in ieder geval even goed gezeten.

Nu ff verder, staan we weer met tig man opde Dam. Voor een enorm goede en juiste reden dat wel, maar het één sluit niet uit dat je het ander; Corona uit het oog moet verliezen. Waar het naartoe gaat met de US durf ik vandaag niet te voorspellen, maar ik ben blij dat we met z’n allen achter hen staan en persoonlijk; dat wij hier in Nederland zitten. Voor meer uitgebreid politiek commentaar DM me, kom langs, bel en neem ruim tijd :-). Luister de toespraak van Al Sharpton tijdens de herdenking van George Loyd. En daarom mensen; daarom is waarom Zwarte Piet echt! niet meer kan.

https://www.abc.net.au/news/2020-06-05/george-floyd-memorial-al-sharpton-speaks-us-continues-protests/12324616

De bijen, de eerste lichting uit onze schuur was dus opgehaald door onze naburige Imker, waar we vandaag een potje honing hebben gehaald. Kwekerij Landjuweel net over de grens van De Welberg. Superleuke zaak. Haalt daar uw honing! Ook leuke kadootjes. Steun de plaatselijke winkel. Vandaag ook weer voor het eerst een broodje gehaald bij Jerome in Steenbergen. Je moet! het min of meer normale patroon weer oppakken.

Alhoewel, ik was bij de Lidl vanmorgen en ik stond in de rij bij kassa nr. 5. Zegt de kassier tegen mij. “U mag hier niet afrekenen”. Ik; “Huh?” Zegt hij, deze kassa is alleen bestemd voor ouderen, dat zij sneller kunnen afrekenen. Nou ik ging BLIJ uit de RIJ! . Las het bord dat aan de zijkant van die kassa stond en inderdaad. 'Kassa voor ouderen'. Maar staat geen leeftijdgrens op. Wat is oud? Ik ben 61 maar soms voel ik me 80 en soms 13. Plus ik ben grijs maar ik verf het. Maar goed, neem het compliment zoals het komt nietwaar?

Die bijen dus, daar was ik gebleven. De Imker van Landjuweel heeft de eerste keer toen hij kwam 2 zwermen bij ons meegenomen en vorige week nog 1. Hoop dat het nu klaar is. Wij gingen in Piet z’n pauze vandaag even langs om te zien hoe het met onze bijtjes gaat. Goed dus.

Wij gaan naar een Live Concert! 19 juni, Danny Vera & Friends. On-line. Kaarten vanaf morgen te koop. Gaaf! Love that guy! Ik ga lekkere dingen halen voor die avond en iets leuks aantrekken en dan vanaf de huiskamerbank zo hup in een Live Concert. Geweldig initiatief! Creatief Corona!

Net het nieuwe Corona Dashboard van de Nederlandse Regering bekeken. coronadashboard.nl De Site is nog ‘Under Construction',maar het lijkt een slimme en goede site om Corona te volgen in NL. Hopelijk gaat dit samen met nog meer mensen testen de boel nog meer onder controle brengen. Alhoewel de vrouw van onze Imker terecht zei: Het wordt nooit meer zoals het voor Corona was tot we een medicijn hebben.

Ik ga binnenkort op een terras een COUPE CORONA nemen! Das een ijscoupe blijkbaar met alles er op en eraan. Een kennis uit Amsterdam tweette het .

Liefs,

Conny




Reacties

Reacties

Irma

Weer een hartstikke leuk verhaal geschreven Conny. Wij komen zeker een keertje langs om jullie badkamer te bekijken : DEAL !
Ik kan mij geen idee maken van jullie nieuwe toilet ook na je uitleg meerdere keren gelezen te hebben ..... what a world we living in.

Conny wij kennen elkaar al menige jaren. Ik heb nu een onderwerp gezien waar wij het samen niet over eens zullen worden ...... Dat wordt nog een leuk intens gesprekje !

Joyce Groen

Ook wij zijn benieuwd naar jullie verlichte wc! Wanneer het zonnetje weer volop schijnt fietsen we naar jullie. Kan ff duren want Cor is door z'n rug gegaan..
Zwarte Piet is de hulp van Sinterklaas en dit heeft mijns inziens niets met racisme te maken.
Veel plezier met het live concert, geniet ervan en tot snel.
Liefs, Joyce ?

Henk van Kempen

Leuk al jullie wederwaardigheden. Wel een leuke opsteker als je naar een andere kassa wordt verwezen. Ik geloof dat ik mijn grijze haar ook maar ga verven, zou het nog helpen als je 83 bent?
Dof je maar op voor het komende concert!
Liefs en groet aan Piet en hopelijk nog eens tot ziens.
Don& Henk

Rina

Hoi Conny!!
Gezellig weer gelezen ... ik moet altijd lachen om jou je hebt een heerlijke humor!!
Ook ik wil je badkamer wel eens zien maar vooral jou en eens lekker bijkletsen!!!!
We maken snel een afspraak
Liefs Rina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!