conny-stays-home.reismee.nl

DOUCHE WC

Tja, deze aankomende week zouden wij eigenlijk de badkamer gaan slopen en daarna vernieuwen. Zelf (Piet). Wat we hebben zit er ook al 20 jaar in en is een beetje mottig geworden. Wasbak en douchecabine met name. Het is natuurlijk wel schoon maar het ziet er toch niet helemaal netjes uit. Ik wilde eigenlijk alleen een nieuwe douchecabine met zo’n stortdouche. Maar dat gaat niet want je moet toch gaan breken en dan moet je nieuwe tegels en zo. Dus, lang verhaal kort: Alleen het bad blijft staan. 

De douchecabine hebben we bij Maxaro gescoord in de aanbieding al het andere spul bij Verhoeven Van Erp. Niet in de aanbieding.  Een rib uit je lijf. Maar goed. Wij zouden dus deze week beginnen en Gerard en Renee zouden misschien ook komen voor de gezelligheid en om mee te slopen.  Heel de zooi is afgeleverd en staat nu in de schuur. Maar… Piet zit vast in België en ik dacht ook wellicht niet handig om nu je badkamer uit te gaan breken. We wachten maar even af. Nou kunnen wij wel in de Annex douchen dus we zitten niet zonder. Maar om ook niet de bijkomende stress van een verbouwing aan te gaan (bij mij, ik ben daar niet zo goed in namelijk). Maar even op hold. 

Bij die badkamer spullen in de schuur staat ook een zogenaamde Douche WC. Dat is zo’n Toilet waar onder de rand van allerlei high tech zit om je billetjes schoon en droog te maken na gebruik. Dit was een grote wens van Piet. Al jaren! (Ik zweer je; ik wist het niet). Maar goed, hij wilde dat. Vroeger veel naar Azië gereisd en daar hebben ze die dingen standaard in de hotels waar hij zat. Highlight van de trip blijkbaar. Bij Verhoeven Van Erp hebben ze er ook 1 staan in de showroom. (Met een bordje erbij dat je er NIET op mag gaan zitten). Toen wij er waren zagen we een showroomopstelling waar iemand dat wel had gedaan. Pot van de muur gestort. Zal je gebeuren. Durf je toch nooit meer binnen te komen daar? Die Douche WC bij hen dus  die staat vlak bij de ingang. De verkoper heeft hem helemaal uitgebreid aan ons uitgelegd. Ik voelde me een weinig opgelaten. En pikant detail: Je krijgt een App op je telefoon dan kun je de pot van daaruit bedienen. Ik vind het hilarisch! Doet me ook denken aan een verhaal van Piet en z’n broer vroeger in de Antwerpsestraatweg. Zij hadden thuis dezelfde TV met afstandbediening als de buren. Gingen ze buiten staan en dan bij de buurman de zender veranderen. Zou dat nou ook lukken met de App voor de WC? Dat ie dan aangaat dat iemand zich de tandjes schrikt? 

Douche WC staat dus  ingepakt in de schuur. Ik dacht (briljant als ik ben), als we die nou vast ophangen kunnen we hem gaan gebruiken en hoeven we geen WC papier meer te kopen. Toch? Maar om voor mij niet geheel duidelijke technische redenen kan dat niet, zegt Piet. Dat is  jammer. 

Het is toch wat hè, dat WC Papier. Nieda appte mij uit  Rancho, dat boodschappen wel besteld en gebracht konden worden, maar GEEN WC papier. Bizar! Als deze ellende over is zullen we dan ooit nog hetzelfde omspringen met dit product? We hadden er stock options op moeten nemen. Waren we nu rijk geweest. Ik denk dat het te maken heeft met controle. Die zijn we nou een beetje kwijt natuurlijk en dan is WC papier zo’n lekker menselijk ding wat je vast kunt houden en lekker veel rollen hebben staan geeft dan een veilig gevoel. Nou is het wel zo dat als je in de US een pak koopt je daar wel ff langer mee doet dan die  priegelpakjes van hier. Heb ik erg aan moeten wennen bij terugkomst. Ik haalde altijd een paar pakken bij de Costco en zette die in de garage. Kon je zo 3 maanden mee door. Moest je ook weer opletten dat je niet laatste rol pakte omdat het geen routine was om het te kopen. En ik moet eerlijk zeggen, het is ook veel zachter dan dat schuurpapier van hier. Echt waar! Mijn vriendin Aletta zei het ook toen ze bij ons was in California. Verwende billetjes. Toen wij terugverhuisden heb ik nog een paar pakken in de verhuiscontainer gedaan. Kan niet wachten op ons douche WCke!  Ook een grote ton wasmiddelbuiltjes is destijds meegekomen uit de US. Heb ik hier precies een jaar mee gedaan. Alles is trouwens veel kleiner hier, de tomatenketchup flesjes zijn zo maar de helft van wat ze daar zijn. Sla in zakjes hier is zo op. Daar kun je er wel 2 weken mee door (En ze spuiten er gas is, niet dood te krijgen die sla). Als wij 3 weken gingen kamperen. Kocht ik zo’n baalzak sla bij Costco en daar deed ik echt bijna de hele vakantie mee. Of het gezond is weet ik niet… Als we gewoon thuis waren kocht ik biologisch spul van de Trader Joe. Maar moet je nagaan dat het voor mij al moeilijk was om terug te wennen. De gemiddelde Amerikaan weet niet wat hem overkomt. Die hebben geen idee! Hopelijk blijft het bij gebrek aan WC papier.  Je kunt er overigens wel een halve blog over schrijven. 

Wat is er trending deze week qua woorden op Social Media. Corona (overal). Toilet paper (met name in de US). En kapper. Ja mensen de foto’s vliegen je voorbij op het internet met grappen en grollen over de naderende of al daar zijnde haarproblemen en de pogingen daar wat op te vinden. Vaak met wisselend resultaat. Ik heb nog een week of 2 voordat het echt kritisch gaat worden. Ik neig naar leuke sjaaltjes en dat spul om je uitgroei bij te kleuren. Heb ik nog ergens een busje van staan. (Ooit eens gekocht voor in de camper. Regeren is vooruitzien en ik dacht als we 6 weken op grote tour gaan, dan laat ik het kleuren, lekker kort knippen, en dan kan je met zo’n busje eventjes door). Moet ik het wel vinden. Ik zie het zo voor me. En anders is het jammer. Rocky zit er niet mee denk ik. 

Overigens; Ik denk dat het wel gaat schelen met de stikstof. Piet gaat nog steeds op en neer naar Bels omdat hij als kritisch bedrijf geboekt staat (Logistiek en zo).  (Heeft een sticker achter zijn autoruit met “Covid 19 Vitale Sector Cruciale Beroepsgroep” erop. Bij de grens België staan veel borden, wegversmallingsversperring, controleerdeers met maskers.  Eén voor één de auto's erdoor. Hij komt om de 2 dagen terug en hij rijdt er nu de helft van de tijd op. Zal de natuur niet erg vinden. Zag al foto’s van luchtmetingen die er beduidend beter uitzagen dan die van een maand geleden. Bizar en geweldig die lente die aan alle kanten opschiet en uitbarst. Fijn, want als je dit in November hebt, schiet je helemaal in een depressie. Voordat deze ellende kwam was het grondwater ook alweer op peil en misschien straks de stikstof ook.  Hadden ze toch mooi al die 100 km. borden niet hoeven zetten.

Ben trouwens ook benieuwd hoe we hier geo-politiek aan de andere kant weer uit komen. Nationalisme en racisme waren natuurlijk toch al hoogtij aan het vieren. Of zou het een opmaat zijn naar een positieve verandering in dit opzicht? Over 10 jaar weten we het. Historisch dit. Had het liever overgeslagen. 

Vanavond (vrijdag) eten we lekker, een thuisbrengmenu besteld bij Restaurant Puur in Steenbergen. Leuk initiatief. Zij zijn dicht voor gasten maar dit kan. En ze bezorgen zowaar op de dijk. Kan je niet elke dag doen natuurlijk, maar even om te vieren dat Piet weer thuis is en om de plaatselijke middenstand te steunen. Scampi’s Pil Pil, Diamanthaas met Pepersaus en Exotische Tiramisu met ananas na. Ze leveren dat af met een gebruiksaanwijzing hoe het klaar te maken. We zullen zien. (Je moet wel zelf afwassen, dus Heppie! met de nieuwe vaatwasser).  

We moeten wel zorgen als we kunnen dat deze bedrijven er nog zijn aan de achterkant van dit verhaal. Ik moet nog iets verzinnen voor de mensen van het familie hotel in Puurs waar Piet slaapt door de week. Ik ben daar 1 x geweest toen we naar Daens de Musical gingen. Zulke aardige mensen en ze hebben een keuken aan huis (geen restaurant want dat mag niet)en daar wordt elke dag goed en met verse ingrediënten gekookt voor de nog aanwezige gasten. In ieder geval een bedankkaartje. Nog ff over nadenken. Piet zei dat de eigenaar bijna in tranen was van de week. 
Ik zit dit nou te tikken maar kan het morgen pas posten,  want Piet is boven met de computer aan de gang en dan heb ik geen internet, dus geen muziek, tv of wordfeud.  Ga nu wat leuks aantrekken voor het diner.  Tis nu fietsbroek of yoga broek. Erg Casual Californisch. Morgennacht gaat ook de zomertijd in. Jeu; hebben we een uur langer om te doen wat we moeten doen of een uurtje extra niks. 

Hou je haaks lieve mensen! Nog even een lachertje:

Een vriendin van mij in de US houdt een dagboek bij:
- Januari 1, 2020; Dit gaat mijn jaar worden!
- Maart 23, 2020; Ik gebruik koffiefilters als wc-papier!

Ik denk dat die Douche WC’s het hartstikke goed gaan doen in de toekomst.














Reacties

Reacties

Cisca

Con, bedankt om de verfrissende kijk op een hele vervelende tijd!! Xxx

Jannyviguurs

Conny, lekker om te lezen! Een correctie: de klok gaat vóóruit, dus een uurtje kórter morgen.Maar wel lekker lang licht.
Stay safe! ??voor jullie!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!