conny-stays-home.reismee.nl

ZOOMEN & APPEN IS EEN EITJE!

Hallo Allemaal, en fijne pasen gewenst! Gisteren hing ik met mijn vriendin Debbie in Seattle aan de lijn. Zij is joods en startte afgelopenwoensdagavondmet de Passover viering. Hele grote familie, dienormaliter voor een groot gedeelte samenkomt voor dit feest. Deze keer zijn alleen zij en haar broer fysiek bij elkaar. (Zij woont op een verdieping in zijn huis). Wel hadden ze alle traditionele gerechten gemaakt en gingen ze het diner delen terwijl de hele familie zoveel mogelijk op Zoom zou gaan. Dat is niet helemaal haalbaar want deze familie zit over de hele wereld verspreid. Dus als de Ă©Ă©n wijn op tafel heeft staan, zit de ander nog te denken wat ie voor ontbijt zal maken.

Ik herken dat sterk. Contact houdende met familie en vrienden toen wij in de US woonden was soms ook een uitdaging om die regelmaat erin te houden met het 9 uur tijdsverschil. Nu ook weer andersom om met onze vrienden in de US af en toe even live te babbelen. Gisteren gezellig met Patti aan de whatsapp video gehangen en met Nieda GeMarcoPoloot. Ik was al bezig met het avondeten en zij zaten nog in de badjas. Patti zei overigens dat zij mijn haar leuk vond zitten. En inderdaad, het zit nog best. Wonderlijk. Enniewee, de communicatie technologie vind ik dus persoonlijk een zegen. Dit weekend ook. Gaan wij gewoon een familie-paasbrunch doen, maar dan op Zoom. Amy en Netty gaan lekkere dingen klaarmaken die ze morgen bij ons allemaal voor de deur komen zetten en dan gaan we dat op zondag “samen” nuttigen via een linkje. Briljant idee! Ik zal een paasbest kleedje aantrekken. Misschien wel tafel buiten dekken als het zo’n goddelijk weer blijft als nu. Ongekend.

Onze vrienden uit Apeldoorn doen ook iets dergelijks maar dan met een paasdiner. Daar zit zelfs een QR code bij met muziek hoor ik net van ze. Verder vind ik de yogales op Zoom ook geweldig. Ik moet toch nog ff rijden naar BoZ om live mee te doen en je kunt ook niet zo ongekamd ernaartoe. Nu wel. In zoverre, ben wel schoon en netjes maar niet zo top als ik live de deur uit ga zeg maar. En het scheelt mega benzine. De laatste keer dat ik heb getankt was toen ik voor de laatste keer 1 op 1 live spaanse les had in Dordrecht. Is dat 5 weken geleden?

Ik ben gisteren begonnen met het Paint by Numbers project dat ik van een vriendin uit de US heb gekregen. Onze Rock vond het ook weer geweldig interessant. Gaat nog wel ff duren vooraleer het klaar is. Want het is veel werk. En ik heb mezelf voorgenomen het NIET zo te doen van: Vandaag! MOETEN alle nr. 1’s af en morgen alle 2’s enzovoort undsoweiter. Dat is een recept om te gaan stressen. Dus dat ga ik niet doen! Zit wel in de aard van het beestje maar dat moet nu maar even niet. We kunnen hiervan leren.

Ongetwijfeld geïnspireerd door mijn project is Piet vandaag begonnen met het zijne. Reddingsboei die buiten aan de schuur hangt (kant Vliet), opnieuw in een verfje te zetten. Wij hebben deze boei sinds wij een bootvakantie hebben gedaan in de omgeving van Sète / Frankrijk. Daar kwamen wij midden op de Etang de Thau terecht in een mistral. Was heel eng. Bijna schipbreuk geleden. Echt waar, niet overdreven. Wij hadden een klein bootje en de mistral kwam zo vanuit het niets opzetten toen we ongeveer op de helft van de oversteek waren. We konden nog maar net de haven van Sete bereiken. Die reddingsboei kwam aandrijven en die hebben we meegenomen en die hangt nu al ik weet niet hoelang aan de buitenkant van de schuur met onze namen erop. Conny & Piet - Vlietdijk 6. Zodat je ook kunt zien waar je moet aanleggen als je via het water komt. We moesten toen overigens in Sète 3 dagen voor anker, voordat we weer terugkonden. Lekker eten daar weet ik nog wel. En 2 dagen extra vakantie moeten opnemen.
Hij was aan oppoetsing toe, die reddingsboei. Dus Piet is hem nu aan het ontkleuren dan gaan we hem een nieuw leuk likje verf geven plus we hebben nieuwe plakletters besteld. Die gaat er weer tip toppie uitzien zometeen. Als dan het fysieke / social distanding voorbij is kan iedereen weer aan alle kanten zien waar ze moeten zijn. We moeten ook het houdertje van de Nederlandse Vlag naar de andere kant verplaatsen. Waar hij nu hangt, hangt hij naast een nestkastje en daar zitten torenvalkjes in te broeden. Als we daar die vlag ophangen op mijn verjaardag (en die van WA), dan stressen we die beestjes. Dus doen we dat niet. Hier aan het huis / tuinkant kan ook niet want dan schiet Rocky weer in de rooie vlekken. Die schrikt al als je een zakdoek pakt. (Hij is overigens niet de enige nu ;-). Dus die vlaggenstokhouder komt nu aan de voorkant van de schuur. Jaaaaaaren geleden had Piet een Vlaggenmast willen bestellen bij Jacco. Ik zei toen nee. Had ik wel moeten doen. Had ik ook nog kunnen leren paaldansen. (een kennis van mij doet dat als hobby bij een fitnesstent in Claremont. Ongekend! Als je haar op IG ziet- Trouwens vlak Jennifer Lopez niet uit in de film Hustlers). Die is 50! JayLo! Geloof je toch niet? Zei kennis van 45 laatst: Oh goed; dan heb ik nog 5 jaar om er zo uit te gaan zien.

Ontdek ik gisteren dat er ook op de nieuwe vaatwasser een APP Applicatie zit, zodat je hem van verre kunt aanzetten. Lachen. Nu niet echt nodig. Maar ik herinner me nog een x toen wij op vakantie gingen vanuit Rancho en ik na 4 uur rijden dacht. Shit, ik ben de vaatwasser vergeten aan te zetten. En dat moet je dus in California niet doen als je drie weken weggaat. van je appartementje. Dan kom je terug in Kakkerlakkenland. Toen heb ik Shauntia gebeld (Een super efficiënte dame die de receptie en maintenance club bestiert in Del Mar Appartementencomplex), die is hem toen even aan gaan zetten. Ik zal ze eens bellen hoe het gaat. Zo’n lieverd. Zal niet meevallen daar. Ben echt blij dat we nu hier zitten ipv op een 3-kamer appartementje. Dan heb je echt niks te doen. Hier kan je in ieder geval nog de tuin in. Of even naar de overkant lopen alwaar de buurman boer dit jaar een waar bloembollenveld heeft geplant. Echt prachtig! Vorig jaar stonden er uien. Die bloeien ook wel mooi hoor. Maar dit is net even een slagje beter. Uien rooien is ook zo wat. Veld ligt vlak onder ons slaapkamerraam en als ze uien rooien lijkt het net of je in een pan hachee ligt. Krijg er altijd trek van. Boontjes hebben er ook vaak gestaan. Niks mis met boontjes maar om de een of andere reden moeten ze die altijd letterlijk voor dag en dauw oogsten. En das een hoop herrie. Gisteren een paar mooie fotoos gemaakt van de bollen. Zie Facebook. Echt mooi. Ik ben er bij gaan zitten op de hele harde klei.

Maar goed, we hebben dus een APP voor de vaatwasser, een APP voor het toilet boven en als het de regering blieft een APP om Corona zaken te tracken in je omgeving zodat je daar rekening mee kunt houden cq op kunt anticiperen. (Als ik het goed begrijp). Ik ben daar wel voor. Ik hou wel van info en social media. We zullen zien. Alleen goed in de gaten houden dat je de juiste APP gebruikt voor waar je op dat moment mee bezig bent.

Fijne Pasen, Tik een eitje! (Wij hebben ze net gehaald bij de Weide Ei Boer op de dijk. Moesten wachten want de voorraad was op, dus de dames moesten even bijleggen. Dank Dames!


Reacties

Reacties

Cisca

Leuk Con!! Prettige Paasdagen!! Xx

Janny Viguurs

fijne dagen stay safe!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!